Szanowni Mieszkańcy!
Licząc na szeroki odzew, zapraszamy do zapoznania się z propozycją lokalizacji ukośnych miejsc parkingowych przy budowie Owidiusza/Horacego. Do projektowania dołożony został parking P&R na Homera zgodnie z przygotowaną kilka lat temu koncepcją Wydziału Transportu i Zieleni.
ZDM przygotował koncepcję obsługi komunikacyjnej przystanku Kolei Metropolitalnej „Poznań Podolany”. Po stronie Strzeszyna to ulice Owidiusza, Horacego, fragment Homera oraz dojście do drugiego końca perony od strony szkoły, tj. wylotu ulicy Teokryta.
Dojście do przystanku – Homera/Teokryta
Zestawienie miejsc parkingowych. Opiniowana koncepcja to wariant III:
Uwagi prosimy przesyłać na adres:
Osiedle_Strzeszyn@um.poznan.pl
W tytule prosimy umieścić: Owidiusza/Horacego
TERMIN PRZESYŁANIA UWAG: 06.02.2021
Uwaga! Na sesji Rady Osiedla będziemy dyskutować przesłane przez Was uwagi tylko drogą mailową.
Oświadczenie Przewodniczącej Zarządu Osiedla Strzeszyn, Dominiki Zenki-Podlaszewskiej:
Szanowni Państwo,
od początku kadencji w 2019r. zabiegamy o środki i projekty na budowę brakujących, kluczowych inwestycji drogowych na naszym osiedlu. Są to: ul. Literacka, oświetlenie w ul. Hezjoda, ul. Wańkowicza przy kościele, rondo Literacka/Koszalińska, wiadukty w ul. Golęcińskiej i Lutyckiej, przystanki z dojściami w ul. Koszalińskiej (skrzyżowania z Krajenecką, Żołnierzy Wyklętych, Literacką), Owidiusza/Homera/Horacego, skrzyżowanie Biskupińska/Krajenecka, skrzyżowanie Żołnierzy Wyklętych/Koszalińska, brakujący chodnik w Krajeneckiej, brakujące przejścia dla pieszych na Biskupińskiej, pomagamy też stowarzyszeniu budowy ul. Miłosza i ulic przyległych w rozmowach z Miastem. Każdy z tych projektów wymaga nieustannych rozmów i działań z naszej strony z: Zastępcą Prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, Zarządem Transportu Miejskiego, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Metropolia Poznań, Poznańskie Inwestycje Miejskie, ZKZL praktycznie każdego dnia pracy. Budowa ul. Owidiusza od początku oznaczała wyzwanie, szczególnie że zgodnie z MPZP na działkach drogowych, w miejscu gdzie rosną drzewa, przewidziana jest ścieżka rowerowa (na pomarańczowo). Aby uniknąć wycinki drzew, po konsultacjach z Rowerowy Poznań, w czasie ustaleń z ZDM poprosiliśmy o zaprojektowanie ruchu rowerzystów w ulicy Owidiusza (sama ulica jako jednokierunkowa, rowerzyści dwukierunkowo, na tzw. kontrapasie). W ten sposób realizowane są zapisy MPZP bez usuwania drzew. Nie rozumiem, dlaczego ZDM zaprojektował jednokierunkową jezdnię ul.Owidiusza szeroką na 5,5m, to zupełnie niepotrzebne. Tak samo 6m szerokości ul. Homera też jest niepotrzebne. Po dzisiejszych konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego, Miejskim Inżynierem Ruchu, Zarządem Dróg Miejskich zawnioskowałam o przygotowanie kolejnej koncepcji, która będzie miała jezdnię szerokości 4m (wystarczająca szerokość dla manewrów parkujących aut oraz na kontrapas rowerowy). Dzięki temu odsuniemy się od drzew w ul. Owidiusza o dodatkowe 1,5 m, a od drzew w ul. Homera o dodatkowe 2m. Mam nadzieję, że tym razem uda się stworzyć ZDM koncepcję, która odpowiada naszym wspólnym ustaleniom. Na tyłach ul. Homera zgodnie z MPZP jest projektowany parking do obsługi przystanku Kolei Metropolitalnej. Przy okazji powstanie publiczna toaleta i parking rowerowy, podobnie jak to ma miejsce na parkingu P&R przy Poznań Strzeszyn. Rzuty parkingu będą do znalezienia na stronie:https://osiedlestrzeszyn.pl/owidiusza-horacego/Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego uwzględniający przystanek Kolei Metropolitalnej, parking, dojścia i dojazdy: http://www.mpu.pl/plany.php?s=6&p=83…
Żródło: https://www.facebook.com/DominikaOsiedleStrzeszyn/posts/242861080671237